3.1.2011

להתבונן, לחקור ולחשוב

אולי יש עוד כמה פעלים שמתאימים לכותרת.
הרעיון הוא כזה.
בהנחה שאלוהי ישראל לא שקרן (כולו אמת) אז יש בעיה...
שימו לב טוב - לא לפספס את זה.
בורא העולם מבטיח לישראל בספר דברים -בכוונה אין פה פרק ופסוק - מי שלא יודע איפה בספר זו הזדמנות טובה בשבילו להתחיל לקרוא. שאם ישראל ילכו בחוקותיו יהיה טוב - ממש טוב, שפע שרק הוא יכול לתת. ואם לא ילכו בחוקותיו, יהיה ממש לא טוב. וגם כאן יש פירוט המדבר על זה שלא ירד גשם, תהיה גלות, רדיפות ועוד...


נתבונן על חלון זמן מסויים בהיסטוריה - מהזמן שלפני תנועת ההשכלה באירופה עד איזה אלף שנה לפני. למשל בין השנים 1600-600 לספירת הנוצרים. בתקופה זו (1000 שנה!!!) כל היהודים היו מקיימים את המצוות שמפורטות בגמרא, משנה ושאר ספרים שחז"ל העבירו אלינו - "התורה שבע"פ" - ועדיין, לא נראה הטוב המובטח בספר דברים.
בחלון הזמן שדגמתי באופן שרירותי היו המון פרעות ביהודים, פוגרומים, הגליות וגירושים ומה לא...
בעצם מחורבן בית המקדש השני - זה מה שקיבלנו במשך 2000 שנות גלות (פחות או יותר)


נשאלת השאלה:
למה???
למה בורא העולם שבחר בעם ישראל מתעלל בנו???
הרי אנחנו עושים את מה שהוא רוצה מאיתנו!!!


>>>אז זהו שהעניין הזה מוטל בספק - "האם אנו עושים את מה שהוא רוצה מאיתנו"
קודם כל זה מיישב את הסתירה ממש מהר, הרי אם לא קיימנו את רצונו, ברור שהוא יערים עלינו קשיים הרי כתוב בתורה מה יהיה במקרה של:"...ואם בחוקותי לא תלכו..."
בעצם הסיבה היחידה למצבים של לחץ רדיפות מיתות משונות חוסר בגשמים - הסיבה היחידה להם היא "ואם בחוקותי לא תלכו"
מה שמבקש להעמיד את כתביהם של חז"ל, חכמי הגמרא והמשנה בסימן שאלה אחד גדול...


אז נכון, זרקתי פצצה לאוויר, ויש מי שיגידו שאני כופר אם אני מערער על דברי חז"ל...
נכון...


לכל אותם אנשים אני רק יכול לומר שהמניע היחידי שלי לעניין הזה הוא אהבת הבורא, והסתירות החמורות שמופיעות בהמון מקומות בין דברי חז"ל לבין תורת משה בן עמרם.


מצורפות 2 הרצאות רקע על התקופה שזרע יעקב - עם ישראל עבר מעם שמונהג ע"י כהנים ולווים לעם שמונהג ע"י "חכמים".

פרופ' רחל אליאור- מי כתב את המגילות הגנוזות?







מי דחק את מגילות מדבר יהודה לתהום הנשייה ומדוע?




הטענה שלי - שמחוזקת ע"י ההרצאות לעיל ובעזרת בורא העולם עוד תתחזק בהמשך - היא כזאת:
היהדות האורטודוקסית - היא ההתיוונות.
התוצר של המנגנון שעקר את השורש המקורי והשריש שורש יווני הוא בעצם ספרות חז"ל.

למה אני אומר דברים כאלה בכלל???
בהמשך הרשימות הכל יפורט.
מי יתן וכל אדם מזרע יעקב יקיים את רצון בוראו - ושלום יהיה על כל הברואים. 

8 תגובות:

  1. אנונימי16.2.2011, 9:28

    שלום לכולם,

    היהדות הקראית, הדרך לאמת ללא תלמוד ומשנה:

    http://karaim.net/

    השבמחק
  2. אנונימי18.11.2011, 1:56

    שלום!!

    היהדות הקראית אמנם התנערה מהתלמוד והמשנה ,אך המרחק בינה לבין הפרושים [אורטודוקסים] הוא לא רב
    עצם העובדה שהקראים משתמשים בשמות חודשים בבליים- פרסיים ,הכתב בספר התורה אשורי ,והכהן הגדול לא איתם,ועוד....
    מרמז לנו שהם כת מאוחרת יחסית לבני צדוק הכהנים
    מה שאומר שדרכם בתורה גם צריכה בדיקה!!

    שלום בן יוסף

    לילה טוב!!!!!!!!!!!11

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן אתה צודק מר שלום בן יוסף היקר

      איך אפשר לדעת מי צודק? אולי השומרונים צודקים?

      אשמח לדעת מה פייסבוק שלך או חשבון גוגל אם יש לך או שתפתח חשבון בשביל שאדבר איתך דחוף

      מחק
  3. אנונימי16.10.2017, 8:37

    אכן אתה צודק מר שלום בן יוסף היקר

    איך אפשר לדעת מי צודק? אולי השומרונים צודקים?

    אשמח לדעת מה פייסבוק שלך או חשבון גוגל אם יש לך או שתפתח חשבון בשביל שאדבר איתך דחוף

    השבמחק
  4. אנונימי16.10.2017, 8:38

    אכן אתה צודק מר שלום בן יוסף היקר

    איך אפשר לדעת מי צודק? אולי השומרונים צודקים?

    אשמח לדעת מה פייסבוק שלך או חשבון גוגל אם יש לך או שתפתח חשבון בשביל שאדבר איתך דחוף

    השבמחק
  5. אכן אתה צודק מר שלום בן יוסף היקר

    איך אפשר לדעת מי צודק? אולי השומרונים צודקים?

    אשמח לדעת מה פייסבוק שלך או חשבון גוגל אם יש לך או שתפתח חשבון בשביל שאדבר איתך דחוף

    השבמחק
  6. אנונימי11.11.2020, 22:48

    אשרייך, זו , זו היא דת ישראל האמיתית, חייבים להתארגן ולהקים את זרם הצדוקים מחדש, אצל הקראים יש סיכוי שהשתמרו כמה מנהגים נכונים, חייבים לחקור מה אצלם נכון, ענן בן דוד שהקים את הקראים איחד כמה שאריות מהכתות של הצדוקים בעיראק ואולי בגלל זה יכול להיות שיהיה אצלם כמה שאריות מדרכי הצדוקים

    השבמחק
  7. אשרייך, זו , זו היא דת ישראל האמיתית, חייבים להתארגן ולהקים את זרם הצדוקים מחדש, אצל הקראים יש סיכוי שהשתמרו כמה מנהגים נכונים, חייבים לחקור מה אצלם נכון, ענן בן דוד שהקים את הקראים איחד כמה שאריות מהכתות של הצדוקים בעיראק ואולי בגלל זה יכול להיות שיהיה אצלם כמה שאריות מדרכי הצדוקים

    השבמחק