6.1.2011

אבות של מי?

סתירה בין התורה שבע"פ לתורה שבכתב  (הלינקים שבסוגריים הם רפרנסים לעובדות שאני מציג...)
נתבונן לרגע בטקסט שנכתב בסוף תקופת התנאים (http://www.hidabroot.org/CommunityDetail.asp?FaqID=39644) ואם נטרח להתבונן בציר הזמן  (http://www.aish.co.il/i/jh/48851742.html) נבין שקיים פער של 1500 שנה בין מעמד הר סיני, 1500 שנים בהם נחרב בית המקדש פעמיים ואף יצאנו לגלות והכל בשל מעשינו הרעים כמו שמעידים הספרים המתאימים ובינהם הנביא יחזקאל שבפרק מ"ג כותב:...וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי לְשָׁרְתֵנִי...

היות וידוע כי אחוז הכהנים בני צדוק ששמרו את משמרת ה' בימים טרופים אלה - אחוזם בסנהדרין היה מאוד נמוך אז יכול להיות שמי שכתב את פרקי אבות למשל לא ממש הכיר את התורה כמו שצריך, בפתיחת פרקי אבות כתוב:
פרק א, משנה א:  משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה.  והן אמרו שלושה דברים:  היו מתונים בדין, והעמידו תלמידים הרבה, ועשו סייג לתורה. 
לעומת זאת בספר דברים כתוב:
דברים ל"א פסוק ט':  וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה
...לא צריך להיות בלש גדול כדי להבין שרק אחד מהמשפטים האלה הוא אמת והשני הוא שקרי (היות ויש בינהם סתירה לגבי השאלה הפשוטה - למי משה נתן את התורה???) ...אם הייתם צריכים לכתוב חיבור מעמיק על מלחמת המפרץ, מי היה מקור מידע אמין יותר:
1. אדם בגיל העשרים ששהה בברדס
התשובה כאן ברורה!
קל וחומר שהפער כאן הוא של 1500 שנים...

אם כן, אנו רואים כי הסתירה גלויה מאוד לעין!!!
בספר דברים שנכתב לפני הכניסה לארץ ישראל כתוב שמשה נותן את התורה אל הכהנים בני לוי.
ובספר שנכתב כ1500 שנה אחרי(פרקי אבות) המעמד של כהנים הושמט לחלוטין!
1500 שנה אחרי מתן התורה, בתקופה של פילוג עצום בעם שכבר שינה לגמרי את מנהגיו ואינו נוהג כדרך אבותיו (למשל שינוי שמות החודשים,שינוי החודש בו מתחילה השנה, גירוש הכהונה הגדולה בתום בית ראשון ובכלל עדויות הנביאים מלאות במעשים הרעים של העם הנבחר...) 1500 שנה אחרי קמו אנשים וכינו את עצמם "אבות" וכתבו לנו פרקים חדשים - פרקי אבות.

פרק חדש של העם היהודי - פרק בו מעמד הכהונה נחשב פחות מ"תלמיד חכם".
כל כך השפילו את מעמד הכהן עד כי אמרו (משנה, סדר נזיקין, מסכת הוריות, פרק ג' משנה ח)  :
כֹּהֵן קוֹדֵם לְלֵוִי, לֵוִי לְיִשְׂרָאֵל, יִשְׂרָאֵל לְמַמְזֵר, וּמַמְזֵר לְנָתִין, וְנָתִין לְגֵר, וְגֵר לְעֶבֶד מְשֻׁחְרָר. אֵימָתַי, בִּזְמַן שֶׁכֻּלָּן שָׁוִין. אֲבָל אִם הָיָה מַמְזֵר תַּלְמִיד חָכָם וְכֹהֵן גָּדוֹל עַם הָאָרֶץ, מַמְזֵר תַּלְמִיד חָכָם קוֹדֵם לְכֹהֵן גָּדוֹל עַם הָאָרֶץ:
שוב, לא כל כך ברור מי הגה את המשפט הזה ממוחו - היות והוא סותר את התורה שבכתב בצורה חד משמעית, כהן גדול לא יכול להיות עם הארץ היות וכהן גדול לומד את מלאכת הקודש מאביו שלמד מאביו שלמד מאביו כך דורות אחורה עד אהרון הכהן - מכאן שהוא לא יכול להיות עם הארץ!
בספר דברים פרק כ"ג פסוק ג' כתוב:
"לֹא יָבֹא מַמְזֵר בִּקְהַל יְהוָה גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי לֹא יָבֹא לוֹ בִּקְהַל יְהוָה"

אסור לנו בתור העם הנבחר שיהיו ממזרים בקרבנו - רש"י פירש על פסוק זה "לא ישא ישראלית", זה יכול להיות רובד מסויים, אבל רובד הפשט מתייחס ל:" קהל ה' " - באופן הכי פשוט - התקהלות של ישראלים. מכאן, איך הוא יכול להיות תלמיד חכם?!?
כדי ללמוד הוא צריך להתקהל עם עוד אנשים מזרע ישראל. שזה אסור.
מכאן שמי שכתב את המשנה לעיל, התעלם מציווי מפורש בתורה! בכך שמבחינתו ממזר יכול להיות תלמיד חכם.


אני לא יודע לגמרי מה היה טיב הסכסוכים הפוליטים בישראל של אתה התקופה (פרופסור רחל אליאור מתייחסת אליהם בהרצאותיה שמפורסמות בבלוג הזה)- אבל הממסד ה"רבני" שם נתן עבודה רצינית במלאכה של שיבוש המסורת היהודית שמשה הביא לאבותינו בהר סיני.

שיהיה המשך שבוע טוב לכל זרע יעקב!
ושבעזרת השם - גוי אל גוי לא ישא עוד חרב ולא נלמד עוד מלחמה!

4 תגובות:

  1. אנונימי12.1.2011, 18:35

    שלום!!

    שמחתי מאד היום לשמוע שלפי המסורות שבידנו כהני גרבה הם ממשמרת ידעיה זאת אומרת בני צדוק !!!
    יש לך על מה להלחם אחי!!
    הצלח בכל אשר תפנה!!
    אלוהים יהיה בעזרך, כאשר היה עם אהרון אביך!!!!!

    שלום בן יוסף

    השבמחק
  2. אנונימי15.1.2011, 20:15

    ומבורך!!

    ביום רבעי שעבר הייתי בבית כנסת של סבא ומישאל בוחניק
    שכבר קיבל ממני די מידע על ספרית המקדש
    אמר לי אחרי התפילה שהוא עכשיו קורא ספר על יהדות טוניס
    וג רבה ושם כתוב מסורת מקובלת שהכהנים של ג רבה הם משושלת ידעיה
    בשבילי זו היתה עוד אחת מאבני הדרך שהקב"ה מוליך אותי לפיהם
    וכמה שמחתי שיש במשפחתי כהן מבני צדוק.

    לגבי שמות החדשים כל מי שמקנא לדבר ה" כפינחס יעבור לשמות חודשים במספרים כמו שכתוב בתורת משה בן עמרם
    ושלא ימצאו סיבות להשאר עם תועבות!!!!
    לעניות דעתי,הגאולה תבוא מפשוטי העם ולא מהמנהיגים .
    לכן על מי שמגדיר עצמו מפשוטי העם להצמד לתנ"ך ולינוק ממנו
    מסורת אבות אמיתית
    א]שמות מספרים לחדשים.
    ב]לברך איש את רעהו השם עמך\כם!
    והתשובה :יברכך השם!
    כמו שבועז ברך את הקוצרים.
    ג]לילמוד את שירת האזינו בעל פה[מה שכתוב שם נאמן גם לימינו אנו
    ד]לחקור רגע רגע שעה שעה את המסורות שיש לנו ,כי המון תרבות
    יוון בבל ,פרס,ורומא נכנסו אלינו בדלת האחורית.


    החוזה ביננו לבין הקב"ה הוא על פי עשרת הדיברות
    כאשר נתחיל לקיים את סעפי החוזה לפי סידרם
    אנוכי ה" אלוהך....
    לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני.....[והשליכו איש את אלילי כספו ואלילי זהבו]
    כך שהקב"ה ראשון לפני כל העדיפויות שלנו[ללמוד מאברהם אבינו
    ועקדת יצחק]את הילדים שלי אני תמיד שואל ,את מי אני אוהב יותר מיכם ,והם עונים הקב"ה .ואת מי אתם אוהבים יותר ממני ,והם עונים הקב"ה .לדעתי כך צריך לחנך מגיל אפס! שאר הסעיפים בחוזה הם יחסית קלים לביצוע!

    שבוע טוב ומבורך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    שלום בן יוסף

    השבמחק
  3. אנונימי18.11.2011, 16:22

    שלום!!

    חפש בגוגל על אגריפס השני זה שחכמים אמרו לו אחינו אתה שלוש פעמים ,יש מה להסיק מימנו על האחים שלו [חכמים לא כל כך]אם אמרו מה שאמרו!
    שבת שלום ומבורך

    שלום בן יוסף

    השבמחק
  4. אנונימי20.11.2011, 14:19

    שלום!!


    כל פעם מחדש כואב לי על השוואות שמשווים בן משה עבד ה" לאחרים.

    על עזרא הסופר נאמר במסכת סנהדרין כא ,ב שהיה ראוי שתינתן תורה על ידו אבל משה היקדימו.....

    בילקוט שמעוני ישעיהו מ"ב רמז תנ"ב נאמר מה שלא ניתגלה למשה בסיני ניתגלה לרבי עקיבא וחבריו

    ובטוח שיש עוד המון דוגמאות כאלו
    כמו ההשוואות של ממזר תלמיד חכם לכהן גדול
    כדי להפחית במעמדו
    כך כנראה עשו גם למשה עבד ה"
    ולהזכיר לכולם מה קרה למרים אחותו [ששמרה עליו בהיותו בתיבה] כאשר דיברה עם אהרון על אודות האשה הכושית....

    יום טוב ומבורך
    שלום בן יוסף

    השבמחק